România încă se luptă cu ineficiența a ceea ce a mai rămas din sectorul de stat, amână an după an proiecte și este înglodată în datorii pentru generațiile următoare, în lipsa unor lideri curajoși și cu viziune, a declarat, joi, Sorin Mândruțescu, președintele AmCham.
„Ce înseamnă viziune și curaj? În 1990, Polonia avea 42 miliarde dolari datorii externe și inflație de 35%, iar România nu avea datorie externă și aproape 0 inflație.Viziunea și curajul unui om ca Leszek Balcerowicz (autorul reformei economiei poloneze post-comuniste, n,r,), care acum 20 de ani «scandaliza» establishmentul timpului prin terapia de șoc aplicată, ar putea fi un răspuns. Rezultatul după 20 de ani? România este o țară care încă se luptă cu ineficiența a ceea ce a mai rămas din sectorul de stat, care amână an după an proiecte ca privatizarea pe o bursă, altfel muribundă, a companiilor de stat sau managementul privat, înglodată în datorii pentru generațiile următoare. Polonia? Nu a știut ce înseamnă criza în ultimii trei ani, iar economia s-a dublat în ultimii 20 de ani. Aceasta înseamnă să ai viziune și curaj pentru țara ta”, a spus președintele Camerei de Comerț Americane în România (AmCham), la Business Forum 2012, organizat de Institutul Aspen.
În opinia sa, soluția ar fi „o singură Românie”, cu oameni politici care lucrează împreună cu mediul de afaceri și cu partenerii sociali în vederea identificării soluțiilor moderne de creștere a
competitivității, de alegere inteligentă a priorităților și nu irosirea resurselor în proiecte electorale, precum terenuri de sport în pantă, axarea pe educație modernă, pe industrii cu valoare adăugată mare, investiții în inovație, în potențialul agricol, cu un mediu investițional prietenos, debirocratizat, cu o administrație și o legislație orientate spre nevoile investitorilor. Toate acestea plecând de la un leadership real, bazat pe competență, integritate, deschis către lume și dialog și care să arate compasiune pentru cei care sunt în nevoie, potrivit șefului AmCham.
„Ce ar trebui de fapt să se afle zilnic pe agenda publică sunt cuvinte ca deficit, fiscalitate, creștere economică, competiție și competitivitate, curs, politici monetare, inovație, educație și altele de acest gen (…) Termeni ca stabilitatea și predictibilitatea, deși au sfârșit prin a fi folosiți până la uzură (…) sunt ceea ce interesează oamenii de afaceri, ca dialogul real, de conținut și constant, nu unul formal, dar neapărat dus în fața camerei de luat vederi. Este cel care poate umple golul existent între cele două Românii – cea politică și cea economică”, a adăugat Mândruțescu.
AmCham Romania este una dintre cele mai importante organizații profesionale de afaceri, cu o contribuție semnificativă în procesul de consultare asupra legilor și reglementărilor cu efecte asupra mediului de afaceri din România. AmCham Romania reprezintă 300 de membri – companii americane, internaționale și locale, cu investiții totale de peste 10 miliarde dolari și aproximativ 200.000 de locuri de muncă create.